Friday 16 December 2011

Perkahwinan GAY melayu dengan mat salleh kat Dublin!

Salam Jumaat! Entry kali ni agak tak sesuai untuk hari Jumaat pasal kan maybe boleh menggegar otak-otak orang.

Nak cerita pasal bekas pelajar perubatan University College Dublin (UCD), Ariff Alfian Rosli, 28, yang dilaporkan 'lost contact' kat Dublin, Ireland oleh keluarganya dua hari lepas dan semalam Utusan melaporkan Ariff yang merupakan bekas pelajar tajaan Petronas tu berada dalam keadaan selamat. Alhamdullillah lah kan.

Tetapikan hasil dari maklumat yang didengar, Ariff Alfian  yang dikatakan hilang tu sebenarnya taklah hilang tapi dah berkahwin kat sana, tapi... bukan dengan perempuan.. dengan LELAKI mat saleh nama Jonathan. yup lelaki.

Namun, kalau ini bukan Ariff yang dikatakan 
atau sememangnya ini lah Ariff  ataupun orang lain yang bernama Ariff sekalipun saye mohon ampun sangat-sangat, sungguh tak berniat nak buka pekung orang waima mengaibkan orang, cuma nak berkongsi dengan semua untuk dijadikan tauladan bersama. 

Yang pasti dari muka, pakaian yang siap bertengkolok & berbaju melayu lagi masa kahwin tu jelas yang lelaki itu memang Melayu Islam. Astagfirullahalazim.




sumber gambar ni-->  http://biggayweddingproject.com/jonathan-and-ariff/



wikipedia --> http://ms.wikipedia.org/wiki/Ariff_Alfian_Rosli




P/S : Saya minta jangan kita berterusan menghina & mencaci dengan kata-kata kesat kerana setiap manusia tidak pernah lepas dari dosa tetapi doakan yang Ariff ini akan kembali ke pangkal jalan dan di sisi keluarganya. Amin.

79 comments:

Unknown said...

belajar tinggi2 tapi otak tak pakai....

- rUsSeLLy HaMeEd - said...

oohh damn..memalukan agama,bangsa dan negara.

Anonymous said...

bkn patutnya astagfirullah ke?

Anonymous said...

astagfirullahalazim...shame on you...memalukan agama dan bangsa jer...

nadi said...

" Yang pasti dari muka, pakaian yang siap bertengkolok & berbaju melayu lagi masa kahwin tu jelas yang lelaki itu memang Melayu Islam. Subhanallah. "

Err, nak tegur. Kat sini sepatutnya kita kena beristighfar dengan menggunakan kalimah astaghfirullahal'adzim , bukan kalimah subhanallah sebab subhanallah maksudnya Maha Suci Allah.

Tambahan pula, kita menentang hal yang telah dilakukan oleh saudara Ariff, bukan menyetujuinya dan membuktikan kebesaran Allah.

Yang pertama, setiap kali kita mengucapkan astaghfirullahal‘adzim, maksudnya kita
meminta ampun kepada Allah, minta dimaafkan kesalahan kita, minta ditutupi keaiban kita. Semakin sering kita beristighfar maka semakin bersih diri kita daripada dosa, daripada kesalahan, daripada aib-aib. Kerana itu Allah sangat menyukai hamba-Nya yang selalu beristighfar. Kerana tidak ada satu pun di antara kita yang bersih daripada dosa, maka istighfar adalah kewajiban kita, agar Allah mengampunkan dosa kita, memaafkan kesalahan kita dan menutup aib kita.

Yang kedua, setiap kali kita mengucapkan astagfirullahal‘adzim, bererti kita
meminta kepada Allah, memohon kepada Allah, amat sangat, agar Allah memperbaiki hidup kita, menguatkan aqidah kita, membuatkan kita khusyuk dlm beribadah, menjadikan akhlaq kita mulia.

Segala yang baik dtg drpd Allah, yg buruk itu juga drpd Allah tp disandarkan pada saya. Wallahualam.

Sorry pnjg lebar pulak komen ><

Anonymous said...

this what will happen when to much scholarship given to malays...stupid government

Anonymous said...

Semoga Allah mengampunkan dosa kita semua... InsyaAllah..

Anonymous said...

nak termuntah aku tgk

Anonymous said...

muke pun dah botox...ewww

Anonymous said...

why blame d govt? memang ada Melayu yg mudah lupa...but u shall not forget history of where u come from. If u r so not satisfied living in this country, by all means, choose another that can satisfy u. Govt gave scholarship to those that they intend to help & have d potential to succeed. Tepuk dada, tanya iman. Those who don't know how to be grateful r usually d ones who tend to blame others instead of looking at their own faults. cubalah belajar muhasabah diri dulu ye...ps:hakikat dunia akhir zaman ni sbnrnya ramai yg gay & bi-. nak jadi cam kaum Nabi Lut kot

Anonymous said...

we are not talking about races here, but religion
so stop blaming others for your stupidity
be it malay, chinese, indian whatsoever

Anonymous said...

Apakah akan masuk Utusan Malaysia...i wonder how Malay will response?

Siti said...

tahniah! semoga bahagia ke anak cucu

Unknown said...

oh wow, congrats !!

Anonymous said...

aku tak mengaku dia sebangsa dengan aku...
manusia yang dah memalukan negara, dah memalukan keluarga, dah memalukan perjuangan bangsa Melayu tu sendiri...

kerajaan tak payahlah tolong. apa yg petronas tolong dia tak hargai pun. manusia mcm ni perlu diajar! sudah tu tergamak dia pakai persalinan kebangsaan dalam upacara penuh laknat tuh... walhal dia maklum bahawa Malaysia juga memang laknat rakyatnya yang cuba menyokong terang-terangan akan isu hubungan gay ini. dia kan budak bijak, boleh fikir, tapi tegas mau lawan juga perjuangan negara...

nak kesian, tak guna. nak tolong? silakanlah kepada sapa-sapa yang sudi tengok muka lahanatullah ni...

untuk keluarga dia, doalah banyak2... kepada tuhan kita mohon rezeki, mohon dapat anak bijak pandai, dan kepada Allah jugalah kita mohon keampunan...usahakanlah. amin ya robbal alamin

HijauHati said...

Jangan kita blame dia. Berdoalah kita semua moga dibukakan pintu hati beliau untuk bertaubat dan kembali ke pangkal jalan jika benar beliau berkelakuan sedemikian. Itu lebih baik dr kita terus mencela dia... Allah maha pengampun lagi maha penyayang...

Anonymous said...

gosh..astaghfirullahalazim...
nak muntah aku tgk gambar ni...
aku nampak mamat ni kat m'sia aku pelekong ngan batu...

Anonymous said...

bkn goverment..bkn ke PETRONAS yg sponsor??

Anonymous said...

dunia akhir zmn.mcm2 perkara di luar jangkaan akn berlaku

Anonymous said...

Berdosa besar. Dilaknati Allah. Dihindari masyarakat.

Anonymous said...

Good luck with your marriage, Aliff Alfian Rosli.

You should have confronted your parents first. You should have finished your study first. You should be ready for the repercussions for your act, especially on your older age.

Brave your life, with its sticks and stones, and do not falter. If Allah see you fit to burn in Jahannam, let it be known it is for what you are born, not for what you choose. Many people in Malaysia deserve to burn more than you.

Good luck, and try not to enter Malaysia, unless DAP is willing to observe LGBT rights.

Anonymous said...

Bro. Link blog source ko tu x valid la. Ada link lain?

Nur Amira said...

seksualiti merdeka..inilah yg PKR try nk ajar kt rakyat2..tp korg BN xpaham2 jugak..cube lah ikot PKR..hahhaa..gay pon berhak berkahwin tau.

Anonymous said...

astaghfirullahaladzhim..ya ALLAH,aku mohon supaya ampun kan dosa ku,dosa kerabat ku serta dosa2 org muslimin,serta tetapkan dan peliharalah iman kami supaya kami tidak tersesat sebegitu jauh..

*ni la tanda2 kiamat kecil :)

aslann said...

Astarghfirullahalazim, semoga encik gay itu cepat sedar akan kemungkaran yg dilakukan dan segera bertaubat nasuha.

Sokong cik Ilham Nadia, ramai orang yg melihat kemungkaran akan ucap Subhanallah instead of Istirghfar. Alhamdulillah ade yg menegur.

Cik Anno said...

subhanallah !! betul orang tua2 kata. .dunia akhir zaman !

Anonymous said...

Kalau macam ni la caranya, x payah la nak p study sampai oversea... Study ja kat Malaysia... Universiti dekat Malaysia pun apa kurang hebatnya dengan Universiti dekat oversea tu... Orang luar pun mai belajar dekat U sini...

Anonymous said...

mudah2an dia mendapat hidayah dr Allah swt dan kembali ke pangkal jalan........

kiki00lala said...

subhanallah is not suitable for this.

Say Astaghfirullahal'azim instead ...

Anonymous said...

satu ja yg aku nak kata BODO!

Anonymous said...

buang kerakyatan . pakai baju melayu tu nak malukan melayu dan islam.

inisuha said...

paling tak tahan pakai baju melayu siap sampin bagai.punah

Anonymous said...

saya sokong komn siti hahahahahhh

Anonymous said...

bangsaku hampir punah..agama ku dipersenda2...tungulah peperangan akan tiba wahai IBLIS..

jen41 said...

babi molek!

Anonymous said...

Didalam kita ghairah berkongsi mendedahkan keaiban org lain...kita jgn lupa...kita juga punyai keturunan dan who are we to judge others kan....doa agar di beri kekuatan kepada ibu bapa dan keluarga saudara kita itu kerana ujian besar yg mereka sedang hadapi...aminn

Anonymous said...

as a muslim,we shall help them to return to the right path,not keep condemn,eventhough they made a big mistake...somebody need to help arif...
astagfrullahazim....

Yamapi Bella said...

no comment... kita tidak berhak untuk menghakimi... hanya Tuhan yang layak untuk menghakimi setiap hambanya...

Anonymous said...

embassy sane tido ker?jg a bdk2 kite sket..

Anonymous said...

Dalam mengenangkan apa yang dah berlaku, kita sepatutnya tidak boleh berlembut atau bersabar sahaja dengan kemungkaran yang sedang melanda, lama-lama kemungkaran itu akan memakan diri kita sendiri! Mahukah kita terus begini sehaja tanpa berbuat sesuatu sekadar hanya berserah sahaja kepada Allah? Allah sendiri tidak suka orang yang berpeluk tubuh dan berserah pada qada dan qadar. Memang inilah selemah-lemah iman yang berada di dalam hati kita selama ni di akhir zaman ini...Kalau di zaman keagungan Islam, dah kena bunuh pun sebagai peringatan! So, takut apa nak nasihatkan orang bila kemungkaran terang-bendarang berlaku depan mata kita? Sudah-sudahlah asyik guna alasan kelemahan kita bila hendak menegur orang kerana kita pun lemah juga? Payahlah sinar Islam nak terus tegak di muka bumi. Cegah sebelum ia parah dengan kekerasan hati dan ketinggian ilmu menghadapinya!

Pena Ukiran said...

Itulah perbezaan Akal dan ILMU. Allah melebihkan Akal manusia ketika penciptaan manusia. Akan tetapi ujian berbentuk NAFSU terhidang dihadapan mata manusia.

Adakah AKAL mampu mengekang NAFSU?
(Saya pun masih berusaha melawan nafsu)

Dengan akal, manusia pasti menjadi orang berILMU. akan tetapi dengan ILMU, tidak semestinya orang itu berAKAL.

Pena Ukiran said...

Bagi saya dia bukan Islam mahupun seorang muslim kerana berkahwin cara Nasrani. Dia cuma seorang MELAYU yang hanya menggunakan nama ISLAM. Wallahualam. Bukan berniat mengkafirkan. Tetapi sudah tertera pada gambar. Nauzubillah. Nabi Muhammad SAW tidak sesekali mengaku ummat baginda. Nauzubillah... Law kaana bainana... T_T

Anonymous said...

inilah org xde iman..pntu ati da trtutup..

shasya edora said...

astagfrullahazim....nauzubillahiminazali.. mintak2 dijauhakan dari benda2 macam ni..

just na tanye. arif tu kawin dengan siape sbnar nyer?. yang pakai suit or yg pakai wedding dress?. seems like 2 different people. yg pakai suit tu rmbut pendek, yg pakai dress tu rmbut panjang. muke pon laen.

Anonymous said...

Konon bangga dirasa la tu pakai baju melayu padahal memalukan bangsa dan negara.. Astaghfirullahalazim.. mudah-mudahan diberi Allah petunjuk ke jalan yang benar..amin

HAMBA ALLAH said...

YA ALLAH...BERI KAN PETUNJUK DAN HIDAYAH MU KEPADA HAMBUMU INI SUPAYA DIA KEMBALI KEPANGKAL JALAN...AAMEEN

Anonymous said...

Allah memberi petanda kiamat yg amat ketara.....semoga kita semua yg masih dlm keadaan sedar ini akan sentiasa beringat & berdoa kpd Allah agar dijauhkan dari tergolong dlm golongan sesat...InsyaAllah...

Anonymous said...

ni baru sorg yg dijumpai....musti ade yg len ni...tak kurang juga yg lesbian...stopkan je anta student ke europe...pekejadahnye!!!

el_Finito said...

Tiba-tiba masuk pasal politik. tak boleh bla.

Anonymous said...

otak cerdik..akal bodoh..nafsu iblis

RIZZNA said...

MasyaAllah....kemanakah iman lelaki ini?
Jom tengok filem pendek di blog saya,
http://cintaitumisteri.blogspot.com/2011/12/tomato-kisah-persahabatan-yang-mencari.html

Tak ramai lelaki boleh menzahirkan rasa kasih & sayang pada lelaki lain tanpa menjadi gay.
Dekatkanlah diri kita dgn Allah s.w.t., itu yg sebaik2nya...minta dijauhkan anak cucu kita :(

Anonymous said...

Yang dicium bercoat tu siapa dan yang berbaju pengantin wanita tu sapa la pulak? same guy Jonathan? Na'uzubillahiminzaalik!

Anonymous said...

kalau dah gay nak buat camana, kesitu jugak la pergi nya... ni ckp pasal naluri, tapi aku 100% tak setuju, masih ada jalan & cara utk perbaiki diri jadi lelaki sejati! semoga allah lorongkan jalan kepada mamat melayu ni jika dia islam.

syukran said...

yg tak paham tu siap bersampin bagai mcm bangga je org melayu jadi cam tu. moga diberi hidayah dan smoga kita semua dijauhi.

Anonymous said...

macam syaitan ! semoga kembali ke pangkal jalan.

Anonymous said...

Gamba ni bila diamati mcm lain je..it doesnt look real. It seems to me that the girl in picture no.3 who got married to him.

Amim said...

aduii . ape la nk jadi nie . . -.-

Anonymous said...

some time i feel sorry daripada Allah..kita orang muslim why alway put Allah on the front if people do thing good or wrong? dah jadi macam tu biar dia jadi. Gay atau Bukan gay bukan salah dia lagi pun bukan Allah Salah..That is born nature..
If Lelaki Kahwin 3-5 bini, you guys ingat that is normal? Allah pun sutujuh ? You think ini Fair bagi wanita orang Islam ? kahwin more than 2 bini bukan Syaitan ?

Anonymous said...

Some people like to eat vege, some people like to eat meat, no comment, Just let it be, it is not a shame, i think ini Proud of Malaysian..Tapi surat khabar cuma nak buat hal bagi orang malaysia lawan orang malaysia.

Anonymous said...

kepala hotak ko 'Proud of Malaysian'.. kalau berani xyah la letak anonymous, cuba ko kasi full address..

Anonymous said...

yg girl in dress tu kire bestwoman die la..pengapit..hmm hanya mampu beristighfar n berdoa arif balik ke agama Islam..balik ke pgkuan keluarga..da la hutang da dekat sejuta..kesian la parents tu..
(yg sy heran,die student perubatan..he knows that everything he is doing now is insane BIOLOGICALLY..)

Anonymous said...

edit semata2

Anonymous said...

Sebaik-baik nya kita sebagai orang islam harus pandai berbahas dgn org mcm Arif... Anak2 skarang tak boleh berbahas dgn cara paksaan agama, tetapi dgn cara logik, pemikiran luas dan terbuka.
Soalan utk Arif...
1. Mengapakah manusia, haiwan dan pohon mempunyai konek dan nonok?
a. Adakah utk cinta mencintai atau
b. Perkembangan jenis masing2 di muka bumi ini?

Anonymous said...

Sebaik-baik nya kita sebagai orang islam harus pandai berbahas dgn org mcm Arif... Anak2 skarang tak boleh berbahas dgn cara paksaan agama, tetapi dgn cara logik, pemikiran luas dan terbuka.
Soalan utk Arif...
1. Mengapakah manusia, haiwan dan pohon mempunyai konek dan nonok?
a. Adakah utk cinta mencintai atau
b. Perkembangan jenis masing2 di muka bumi ini?

------------------------------------------------
I agree you said, Logik...but do you think people will think ini logik ? banyak pekara tidak logik tapi accept :(

Anonymous said...

Iktibar utk semua, sentiasalah berpijak d bumi nyata.Jangan lupa asal-usul kita . Ini yg dapat di kesan kerana ada hutang . Bagaimanana pula kes-kes yg tidak dapat dikesan. betapa beruntungnya Arif mendapat tajaan, tapi di salahgunakan ,betapa ruginya anak-anak malaysia lain yg ingin melanjutkan pelajaran ke luar negeri tapi tidak mendapat peluang.Nasi dah jadi bubur..

Anonymous said...

Adakah dia mempunyai nurani atau jiwa seorang perempuan. Mungkinkah orangtuanya tidak memupuk kesedaran hakiki sebagai seorang lelaki islam.Kesedaran untuk kita supaya lebih prihatin dalam mendidik anak kita Tauhid dalam jiwa sebagai seorang muslim.

Anonymous said...

kalau nak ikut hukum agama..dua-dua kena dibunuh...so darah mereka halal...

IzzulRafie said...

Ya Allah..
berikanlah dia Hidayah mu...
Amin

khairul said...

Ape nak jadi nie..

Anonymous said...

nauzubillah hi min zaaliqh..minta2 mamat melayu islam ni kene panah petir..dasar xkenang dek untung..xbsyukur lgsg..

Anonymous said...

binggai binggai.......otak xder kew.asl dunia nie da x der pompuan ehh nk ilang kn nafsu tu...bdh bdh bdh

Anonymous said...

melayu x semestinya ISLAM..
ni org melayu yg meLAYU kn bangsa melayu..
tp x effect pd islam pn..

Anonymous said...

so it's ok to have 4 wives but but wrong to be gay (when they are probably born this way through no fault of theirs)...... amazing logic!!!

Anonymous said...

kita semua doa2 kan lah supya dia bertaubat. biarlah Allah swt jer yang dpt balas semuanyer. ambik iktibar dari cerita di atas ne. sobs. sobs. ini adalah tanda-tanda kecil kiamat.

Anonymous said...

teruknya gaya hidup ini..

Anonymous said...

Yang saya kesian ibu bapa dia kerana di tinggalkan degan hutang yang banyak dan mana ada lelaki memang di born gay itu bukan natural lah kerana itu kesalahan ibu bapa atau penjaga kerana mereka layan dia dari kecil degan lemah lembut atau layan dia macam perumpuan itulah jadi gay mana ada orang tiba-tiba sahaja jadi gay kerana "Gaya" atau "sifat" seseorang itu terhasil oleh persekitaran mereka tersebut dalam maksud lain dia terpengaruh oleh orang yang terdekat

Anonymous said...

ini langsung tidak logic, being straight or GLBT it is Born nature ,bukan salah daripada ibu bapa.
Nak blame , we also boleh blame, Why Allah made born him as gay ,why Ahllah made me born so poor, jiran so rich , ada ibu bapa ,but not me ?

Anonymous said...

kes xnak akad nikah la ni. takut xlepas mase nk lafaz. =..=

Anonymous said...

haha..laki dgn laki tak leh 'masuk' ...btg dgn btg....klu blh masuk pun masuk kat blakang je la...tapi tak special sbb lelaki tak leh mengandung��