Friday 22 October 2010

owhhh snapping fingers takde bunyi..

Hari itu, ketika aku sedang melayan keletah anak buah aku, Arfa, 5 tahun,
dia seperti biasa tak habis-habis menyanyi & menari.

Tetiba dia nyanyi satu lagu yang aku familiar, aku selalu nyanyi masa budak-budak dulu.

Assalamualaikum,
Kom apa?

Kombat.
Bat apa?

Bat man (*sambil mengangkat tangan ala-ala nak terbang mcm Superman*).
Man apa??

Men tol (*sambil snap-snap jari tapi tak berbunyi*)

Aku hairan.
Kenapa kuis-kuis jari???
Apa kaitan petik-petik jari macam tu dengan mentol.
Mentol kan bulat.
Ke ni mentol automatic yg dimaksudkan.

Lalu aku,

"Kakak, salahlah. Sepatutnya macam ni." (*sambil buat bentuk bulat menggunakan jari*)

Dia dengan kondipennya menjawab,

"Betullah orang buat." (*sambil snap-snap jari lagi*)

Dia sambung lagi dengan ekspresi muka yang tak puas hati.

"TOL. TOL. (*sambil snap-snap jari lagi*).. Kan ke tol selalu je ambik duit kita, sikit-sikit duit. Tol duit. Tol duit. Betullah orang buat macam tu" (*katanya sambil snap-snap jari lagi*)

Aku speechless lantas lagu ni terlintas dalam kepala otak aku;

Duit.. Duit.. Di mana kau duit *sambil snap-snap jari*!! 



e y l i n
p/s: aku snap jari pon tak berbunyik jugak! :p


No comments: